Hvordan unngå kakete sminke

Hei igjen! Jeg er ingen sminke ekspert, men jeg vil si at jeg kan en del om sminke. Jeg elsker sminke, men er det en ting jeg hater ved sminke så må det bli kakete sminke. Vist du ikke vet hva det er så er det når sminken din ser ut som om den har tørket ut opp på huden din. Jeg vet ikke om det ga mening, men det er min måte å forklare det på.

Men hvordan kan man unngå det? Jeg skal prøve å gi noen tips!

Det første tipse jeg vil gi er at du må ikke ta for mye foundation eller concealer på huden. Det gjør at det kan fort bli veldig kakete og spesielt når du skal påføre pudder etterpå.

Det andre tipse er når du skal påføre setting/baking pudder. Det er lurt og ikke påføre eller børste det på ansiktet med en kost! Vist du vil unngå kakete sminke må du påføre det med en powder puff. Dabb det inn forsiktig i huden. Det vil gi et fint resultat.

Disse tipsene har jeg gjort selv og jeg syns det funker veldig bra. Jeg håper dette hjalp!

Takk for at du leste innlegget mitt<3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg